Vrouwen Eredivisie: nieuwe naam en nieuw logo

Vrouwen Eredivisie: nieuwe naam en nieuw logo ANP

De hoogste voetbalcompetitie van de voetbalvrouwen krijgt een nieuwe naam: Vrouwen Eredivisie (was Eredivisie Vrouwen). "Symbolisch maken we een nieuwe start", zegt Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal van de KNVB. "De vrouwen staan daarbij vooraan. Zij moeten groot worden gemaakt."

De 'modernisering' van de competitie gaat bovendien gepaard met een nieuw logo en een nieuwe sponsor, de bij de KNVB al bekende bank ING. Ook wordt er vanaf de start van het seizoen, zondag 6 september, wekelijks een wedstrijd 'live' bij FOX Sports uitgezonden. Later op de dag verzorgt NOS Studio Sport ook samenvattingen.

Volgens bondscoach Sarina Wiegman stijgt het niveau van de eredivisie met het jaar. "Dat gebeurt al sinds de eerste editie van deze competitie. Betere faciliteiten, betere trainers en als gevolg daarvan ook steeds betere speelsters. De mensen zien vooral wat er gebeurt rond het Nederlandse vrouwenelftal, de Leeuwinnen. Maar vergeet niet dat de jonge talenten in de eredivisie worden opgeleid."

ING tekende voor 2 jaar. "Geweldig dat ING zich als ‘launching partner’ aan de Vrouwen Eredivisie verbindt", zegt Van de Ven. "Sinds we samen met de clubs de handen ineen hebben geslagen, volgen de ontwikkelingen elkaar in sneltreinvaart op. Het is een gegeven dat er meer schapen volgen als er één over de dam is en ik hoop dat dit hier ook het geval is. Ook de samenwerking met FOX Sports en de NOS speelt hierbij een belangrijke rol."