Sponsors lopen weg van Sjarapova

De positieve dopingtest bij Maria Sjarapova heeft grote gevolgen voor haar inkomsten. Drie toonaangevende sponsors schortten dinsdag de samenwerking op met de Russische tennisdiva, die maandag bekende dat ze bij de Australian Open was betrapt op een verboden middel.

Sportkledinggigant Nike was de eerste die de banden met de 28-jarige Sjarapova voorlopig doorsneed. Later volgden het dure horlogemerk TAG Heuer en sportwagenfabrikant Porsche. ,,We zijn bedroefd en verrast door het nieuws over Sjarapova", aldus een woordvoerder van Nike. ,,We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten."

TAG Heuer en Porsche uitten zich in soortgelijke bewoordingen. Sjarapova is de best betaalde tennisster uit het profcircuit. Forbes schatte haar inkomsten uit sponsorcontracten alleen al in 2015 op 23 miljoen dollar. De Russin won tot dusver 35 WTA-titels, waaronder alle grandslams (Roland Garros tweemaal). Ze is voorlopig geschorst door de internationale tennisfederatie.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement