Alle 15.000 teddyberen verkocht: KiKa-actie bij wedstrijd Heerenveen levert 230.000 euro voor goede doel op

De 15.000 knuffelberen die zaterdagavond de stoelen op de tribunes van het Abe Lenstra-stadion vulden bij de wedstrijd tussen SC heerenveen en FC Emmen zijn in minder dan 24 uur allemaal verkocht. De actie heeft meer dan 230.000 euro opgeleverd voor het goede doel.

De stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), SC Heerenveen en geneesmiddelenbedrijf MSD vroegen met de actie aandacht voor kinderen die kanker hebben. Het getal 15.000 symboliseerde het aantal kinderen in Nederland dat kanker heeft – of heeft overleefd.

Mensen die te laat waren om een teddybeer te bestellen maar graag één hadden willen hebben, kunnen op de site kikaberenactie.nl tot 30 oktober een nabestelformulier invullen.

Lees ook | Johnny Jansen onder indruk van knuffelberenactie bij SC Heerenveen