Ik zie wat jij niet ziet

Twee mensen kijken naar een televisiescherm. Ze horen hetzelfde maar zien iets heel anders. Een vervreemdende ervaring, dankzij techniek van de Leeuwarder startup Douc.

Bij de start van hun bedrijf in 2014 dachten Sybolt Bakker en Rick de Jong lang na over de naam van hun onderneming. Die naam moest namelijk dezelfde dubbele laag hebben als hun product. Uiteindelijk werd het Douc. Dat kan je op z'n Nederlands uitspreken als ‘doek' en dan slaat het op een aapje uit de jungle van Vietnam. Of op z'n Engels als ‘do you see', ‘zie je het?', een verwijzing naar hoe ze spelen met beeld.

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na verzenden leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

of koppel uw abonnement

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement