Foto Annet Eveleens

bol.com

Foto Annet Eveleens

‘Een bedrijf dat onze tradities de nek omdraait, gekker kan het niet worden’, twittert Rommert Tjeerdsma. ‘Als jouw tradities afhangen van wat een webshop verkoopt, is dat best merkwaardig’, antwoordt bol.com.


Applaus voor webcare van bol.com. Sinds bekend werd dat de internetwinkel stopt met zwarte piet is online het hek van de dam: de horde trollen, toetsenbordknagers en andere schuimbekkende meningmaniakken is los. De mensen bij bol.com reageren met humor en bewonderenswaardig geduld.

SJB80 schrijft: ‘Dus moeten de kleine kinderen er nu voor boeten, hoe leg je dat uit aan een peuter!’ bol.com: ‘Als je ze kunt uitleggen dat Sinterklaas op een paard over de daken loopt, dan moet een verandering in kleur vast ook wel lukken. Bovendien: we zeggen nergens dat je het feest niet op oude wijze kunt blijven voortzetten. Je kunt de artikelen alleen niet bij ons kopen.’

Jaco de Jong: ‘Het probleem is niet dat materiaal aanstootgevend is, het probleem is dat velen tegenwoordig zo snel gekwetst zijn. Wat gaan jullie doen om weg te blijven van dit hellende vlak?’ bol.com: ‘Kijkende naar de ophef omtrent dit onderwerp constateren we inderdaad dat sommige mensen enorm snel gekwetst zijn.’

Herman Benschop kondigt aan dat hij Cynical theories van James Lindsay en Helen Pluckrose gaat kopen, ‘alleen niet bij jullie’. bol.com: ‘Het is dan wel opmerkelijk om de tweet aan ons te richten. Veel leesplezier!’

Ze schrijven ook: ‘Met iedere haattweet die we lezen stoppen we een euro in een potje voor een teamuitje. Nog even en we kunnen een maand lang naar de Malediven.’

Een welverdiende vakantie.

asing.walthaus@lc.nl

Plus artikel gelezen
Je las zojuist een artikel.
Onbeperkt PREMIUM-artikelen lezen?

Lees nu PREMIUM vanaf € 1,15 per week. Je krijgt dan onbeperkt toegang tot al onze artikelen, video’s, columns en meer.

Probeer PREMIUM direct