Toerisme in het Lauwersmeergebied. FOTO MARCEL VAN KAMMEN

Noordoost Friesland, het einde van de wereld

Toerisme in het Lauwersmeergebied. FOTO MARCEL VAN KAMMEN

Regiomarketing Toerisme Noordoost Friesland (RMT) maakte via een nieuwe weg het nieuwe hoofdstuk van hun campagne bekend. ‘Land in Friesland’ wordt voortgezet in ‘Het einde van de wereld’

Noordoost Friesland online de grenzen over helpen. Dat is de bedoeling van het RMT. Door middel van video’s worden mensen meegenomen door het gebied. De bewegende beelden moeten dienen als inspiratiebron voor mensen, die hun weekendje weg of vakantie willen boeken. ,,We proberen de mensen te inspireren. Dat doen we door in verschillende video’s de echtheid en puurheid van het noordoosten te laten zien.” vertelt Fokko Eyebergen, voorzitter van het RMT en eigenaar van vakantiepark Bergumermeer. ,,Mensen denken vaak dat het noordoosten heel ver is en erg koud. We hopen met deze campagne die denkwijze te doorbreken en te laten zien dat het hier ook erg mooi is. Het einde van de wereld dus, die kwinkslag hebben we geprobeerd te maken.”

De campagne werd bekendgemaakt door middel van de Networkapp. In het begin was het even zoeken en vooral wennen aan de nieuwe online bijeenkomst. Normaal gesproken was het een grote vergadering van honderden toeristische ondernemers uit het noordoosten van de provincie geweest, maar nu konden deelnemers van het RMT Huiskamerfestival via verschillende huiskamers interessante gesprekken voeren voor nieuwe netwerken.

Stoelendans

Dit is hoe de nieuwe Networkapp werkt. ,,Een soort stoelendans lijkt het wel”, zegt Liesbeth Schievink, aanjager van RMT, wanneer iedereen in allerlei rondes van gesprekstafel wisselt. Peter Sauermann, BonifatiusLoop Dokkum, vindt dat deze manier van vergaderen veel minder tijd in beslag neemt: ,,Het scheelt misschien wel de helft. Het is ook een stuk zakelijker en misschien wel effectiever. Ik denk ook dat in het vervolg heel veel vergaderingen online kunnen worden afgehandeld. De koffie zet ik nu thuis wel.”

Schievink onderschrijft dat, maar ze is wel van mening dat voor creatieve brainstormen het wel van belang is dat men fysiek met elkaar in gesprek gaat.

Eyebergen mist wel de onderlinge onderonsjes. ,,Daar haal je soms nog meer informatie uit. Dat sociale aspect is er nu niet bij. Dat is wel jammer, maar deze ervaring is erg positief. Als het niet anders kan, is dit voor herhaling vatbaar.”

Plus artikel gelezen
Je las zojuist een artikel.
Onbeperkt PREMIUM-artikelen lezen?

Lees nu PREMIUM vanaf € 1,15 per week. Je krijgt dan onbeperkt toegang tot al onze artikelen, video’s, columns en meer.

Probeer PREMIUM direct