Dokkum krijgt een nieuwe stichting om de stad beter te promoten

Volle terrassen in het centrum Dokkum. FOTO MARCEL VAN KAMMEN

Het bestaande Marketing Platform Dokkum wordt vervangen door een nieuwe stichting, die Dokkum ‘beter moet promoten en voor het voetlicht brengen’.

Het bestuur van de nieuwe stichting zal bestaan uit leden van de ondernemersvereniging Dokkum (OVD) en de cultuurhistorische sector van de stad.

De stichting krijgt jaarlijks 25.000 euro van de gemeente, de OVD draagt elk jaar 10.000 euro bij. De promotie en marketing van Dokkum wordt gereorganiseerd na een evaluatie van het Marketing Platform Dokkum. Daaruit blijkt dat er meer behoefte is aan het ‘gezamenlijk promoten en vermarkten’’ van de stad, en dat dit beter georganiseerd moet worden. Tot nu toe was dit niet goed vastgelegd, blijkt uit de evaluatie.

Ook moet de stadspromotie beter op de regiomarketing worden afgestemd. Voor 2021 betaalt Noardeast-Fryslân de ondernemersbijdrage à 10.000 euro, ‘in verband met de weinig hoopvolle en soms noodlijdende situatie waarin sommige OVD-leden zich door de Covid-19 maatregelen bevinden’.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Noardeast-Fryslân