NOM steekt 100.000 euro in start-up Ayold

Jens Ruesink, Vincent Walstra, Daan Verhorst en Marieke Krijger. FOTO NOM

Investeringsmaatschappij NOM investeert 100.000 euro in de Leeuwarder start-up Ayold. De totale investering in het bedrijf komt daarmee op 1 miljoen euro.

Met het geld kunnen de Leeuwarders hun platform voor coatings verder ontwikkelen en uitbreiden. Ayold brengt het aanbod van grote fabrikanten zoals AkzoNobel en de vraag van particulieren en bedrijven online samen.

Het in 2014 opgerichte bedrijf groeide hard door een uitgekiende online marketingstrategie. Al vanaf het begin had het in tientallen landen domeinnamen in bezit en contracten met grote fabrikanten.

Lees ook: Startup Ayold wil de coatingmarkt opschudden

De sterke groei zit het bedrijf nu echter in de weg. Wereldwijd kreeg men veel aanvragen maar uiteindelijk kwamen daar weinig concrete opdrachten uit. Daarom is voor nu de focus op Nederland gelegd met coating.nl voor de zakelijke markt en verflaag.nl voor particulieren. Op de portalen kunnen klanten informatie opvragen en offertes inwinnen.

,,De investering lijkt in investeringskringen wellicht een relatief bescheiden bedrag’’, zegt mede-eigenaar Vincent Walstra. ,,Maar voor ons is het belangrijk geld waarmee we met name ons team versterken en Nederland willen veroveren. In totaal komen alle investeringen in onze portalen nu toch al op een totaal van een miljoen euro.’’

Aan omzetprognoses wil Walstra zich nog niet wagen. Doel is om begin volgend jaar quitte te draaien. ,,Natuurlijk dromen we van internationaal succes, maar we willen eerst bewijzen dat onze propositie ook daadwerkelijk werkt.’’