Inzamelingsactie voor drie Friese Alzheimer-initiatieven leverde al 6500 euro op

Titus Vogt senior en zijn vrouw Wil Vogt. Foto: Marit Anker

De campagne ‘Ik ben Wil’, waarin aandacht wordt gevraagd voor de ziekte van Alzheimer, heeft in de eerste week al ruim 6500 euro opgebracht. De donaties komen ten goede aan drie lokale initiatieven in het kader van Alzheimer.

Het gaat om de creatie van een belevingstuin in Talma Hûs in Feanwâlden, een boottocht voor de bewoners van verpleeghuis De Waadwente in Dokkum en signaleringstrainingen van Alzheimer Friesland.

De campagne ‘Ik ben Wil’ brengt de verhalen en gezichten van een familie waarin Alzheimer een hoofdrol speelt, in beeld. Afgelopen week verscheen het verhaal van Wil online, deze week volgt het verhaal van haar man, Titus Vogt senior. Zo wordt in een campagne van acht weken lang het verhaal van de familie Vogt verteld. Wil Vogt heeft Alzheimer en is het gezicht van de campagne.

Op de website www.ikbenwil.nl kan gedoneerd worden voor een sponsoractie die gekoppeld is aan de campagne.