Toerismeclubs trekken samen op in najaar en voorjaar

De fontein van Plensa in het centrum van Leeuwarden. FOTO LC

Merk Fryslân en VVV Waterland van Friesland trekken komende maanden samen op om Friesland onder de aandacht te brengen bij toeristen.

De twee organisaties werken samen met de regiomarketingorganisaties en vervoerder Arriva Nederland om de provincie zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen van de eigen inwoners. ,,We dagen de inwoners van Friesland uit om Friesland opnieuw te ontdekken’’, zegt Martin Cnossen, directeur van Merk Fryslân. De focus ligt daarbij op korte vakanties en dagjes uit in de herfst en lente.

Het centrale thema van de campagne is ‘wereldreis in eigen provincie’, met de Oldehove als toren van Pisa of de Kale Duinen in Appelscha als de Sahara. Veertien bussen van Arriva worden in dit thema bestickerd. Het is voor het eerst dat Merk Fryslân en Arriva samenwerken.

Merk Fryslân start vandaag ook een campagne om de fonteinen van LF2018-project 11fountains opnieuw landelijk onder de aandacht te brengen. Op friesland.nl staan daarvoor al nieuwe wandelroutes en plekken om te ontdekken.

De aftrap voor beide nieuwe campagnes wordt vanochtend gegeven door gedeputeerde Avine Fokkens op het Oldehoofsterkerkhof in Leeuwarden.