Pareltjes van techniekscholieren

Fietsers die zelf zorgen voor de verlichting van een afgelegen fietspad, een efficiënte irrigatiemethode voor in de woestijn en de beweging van een waterdruppel gevangen in hout. Wat is dit?

Het zijn drie projecten van scholieren en studenten die de afgelopen weken de aandacht trokken. Ze verschillen heel erg van elkaar, maar hebben wel een belangrijk verbindend element: in alle gevallen is uitgebreid onderzoek verricht en zijn de nodige technische hindernissen overwonnen. Ze laten zien dat techniek en onderwijs elkaar beter weten te vinden. Aangejaagd door de overheid, die jaren geleden constateerde dat de arbeidsmarkt vraagt om technisch onderlegde arbeidskrachten, terwijl op scholen de exacte vakken heel gemakkelijk als ‘te lastig, laat maar' door leerlingen terzijde werden geschoven.

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na verzenden leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

of koppel uw abonnement

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement