Ontslag voor hulp parkeerbedrijf die rondscheurde in auto van Balksters

De parkeerhulp die vorige maand bij Schiphol veel te hard heeft gereden met de auto van een echtpaar uit Balk, wacht ontslag. Dat zegt de directeur van de valet parking (parkeerservice) waar de Balkster vakantiegangers hun wagen hadden gestald.

,,Ik ben hier compleet op tegen. Nee, nee, nee, dit kan echt niet’’, zegt directeur Jan Koster van parkeerbedrijf ParkFly als hij van de verslaggever hoort dat een van zijn dertien medewerkers 151 kilometer per uur heeft gereden met de auto van gasten.

Brutaal: Parkeerbeheerders Schiphol nemen in Gorredijk huis van vakantiegangers over
Lees verder

Koster zegt van niks te weten. ,,Ik ben zelf op vakantie geweest en ben net terug. Hier ga ik werk van maken, absoluut. Ik neem ook maatregelen. Welke? Ontslag! Dit is not done.’’

Seintje van verzekeraar

Balkster Henk Mennega (56) en zijn vrouw droegen medio september op Schiphol hun auto over aan mensen van ParkFly. Tijdens hun vakantie op Mallorca kregen zij een seintje van hun verzekeraar, de ANWB.

De dongel (een elektrisch apparaatje) die Mennega in zijn auto heeft geïnstalleerd, om door veilig te rijden korting te ontvangen op zijn autoverzekering, had een overtreding geregistreerd. Met zijn wagen was veel te snel gereden: 151 kilometer per uur op de snelweg bij de luchthaven, waar 100 kilometer per uur is toegestaan.

Schiphol. FOTO ANP

Goed voor een melding ‘zeer gevaarlijk’ en ‘code zwart’, aldus de verzekeraar in een e-mail. Die dreigde zelfs de verzekering te beëindigen. ,,Mar ik wie it net’’, vertelde Mennega eerder deze week.

Gps-apparaatjes

Parkeerdirecteur Koster zegt dat hij in zijn eigen shuttlebussen, waarmee sommige vakantiegangers van de parkeerlocatie naar de aankomst- en vertrekhal worden gebracht, gps-apparaatjes heeft geïnstalleerd - ter controle.

,,Daarvan krijg ik een melding op mijn telefoon, als een medewerker te hard met een bus rijdt. Maar die apparaatjes zitten natuurlijk niet in de auto’s van mijn gasten.’’

Vakantiegangers Gorredijk blijken slachtoffer in grotere zwendelzaak
Lees verder

‘Ik vertel het ze iedere dag’

Waarom zijn medewerkers te hard rijden met de wagens van hun klanten, weet Koster niet. ,,Af en toe gebeurt het. Ja, dat komt voor. Ik vertel het ze iedere dag weer: Doe het niet.’’

,,Ook al is het een Ferrari en is het misschien verleidelijk, niet doen. Het komt toch wel uit, zo werkt dat. Gewoon niet doen, maar ja.’’

‘Ontslag zal nu volgen’

Tot besluit herhaalt de directeur zijn maatregel. ,,Ontslag zal nu volgen. Wij bestaan twaalf jaar. Dat lukt je niet zomaar. Dit gedrag - 151 kilometer per uur in de auto van een gast - hoort niet bij ons.’’

Koster vraagt, via de verslaggever, aan Mennega om hem nogmaals een mail te sturen met zijn klacht en informatie over het voorval. Hij zegt erbij meteen te reageren op het bericht van de Balkster. Deze heeft eerder deze week direct een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

Bij ons worden steeds meer misstanden gemeld met betrekking tot valet parkings op Schiphol. Wij verzamelen alle reacties voor een omvangrijkere publicatie later deze maand, online en in de papieren krant. Heb jij onlangs iets vergelijkbaars meegemaakt bij een parkeerbedrijf op de luchthaven? Mailen kan nog altijd: internet@lc.nl

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement