Wat is een artikel?

Onze LC+-artikelen bieden verdieping van het nieuws. Ook de extra's van de Courant vallen onder LC+, zoals bijzondere columns en commentaren. Met trots gemaakt voor de lezers die willen weten hoe het écht zit. In tekst, foto en video leggen wij uit wat het nieuws betekent voor jou en jouw omgeving.

Elke maand 3 LC+-artikelen lezen met je gratis account

Aan het begin van de maand wordt je tegoed weer aangevuld tot 3.

Ook onbeperkt LC+-artikelen lezen?

Dat kan! Met een (proef)abonnement kun je net als onze andere abonnees onbeperkt PLUS-artikelen lezen op onze site en in de app.

Je hebt jelimiet bereikt.  Verder lezen? Abonneren Je kunt nog [plusArticlesLeftCount]artikelen lezen deze maand

Na Miljoenenjacht weer op normaal tijdstip eten

Dat iets zomaar kan ontploffen op internet, ondervond Johanna Kommerie. Zij zorgde voor een kijkcijferrecord voor het programma Miljoenenjacht.

Het RTL4-programma Miljoenenjacht trok zondagavond 2.774.000 kijkers, een record voor de amusementsshow van Endemol. Dat tekstschrijver en blogger Johanna Kommerie (26) uit Damwâld ervoor had gezorgd, moge duidelijk zijn. ,,Ik had het stiekem wel gedacht’’, zegt ze. Zelf was ze afgelopen vrijdag aanwezig bij de opnames.

Op Facebook schreef de Damwâldster half maart een open brief aan presentatrice Linda de Mol met hierin het verzoek de charmante vrouwen die de koffers in het programma dragen eens te vervangen door aantrekkelijke mannen. De Mol ging akkoord op voorwaarde dat haar bericht 260.000 likes zou krijgen en dat lukte.

Kommerie’s actie zorgde voor veel commotie. ,,Behalve via Facebook kreeg ik nogal wat telefoontjes van media’’, zegt ze. ,,Die belden allemaal tijdens etenstijd, dus mijn man wil dat ik me nu weer wat gedeisd houd. Hij wil wel weer eens op een normaal tijdstip eten.’’

‘Dat iets viraal gaat, hangt van veel factoren af’

,,Ik vond het heel tof om te zien wat je kunt bereiken met sociale media. Een bericht kan zomaar ontploffen op internet. En in mijn geval pakte dat goed uit, omdat mijn oproep een positieve was.’’ Maar, zo weet ze, zit er ook een keerzijde aan. ,,Jonge mensen of juist vijftigplussers die Facebook juist ontdekken, zien de gevaren van sociale media niet zo snel. Berichten over dat iemand vermist is, kunnen mensen nog lang achtervolgen, bij bijvoorbeeld sollicitaties. Je moet je ook echt afvragen of het verstandig is de zoveelste foto op Facebook te zetten van je kleinkind dat je net in bad stopt.’’

Ze zou heel graag gastlessen geven waarbij haar ervaring als materiaal dient. ,,Dat mijn actie zo’n vlucht nam, hing samen met het moment. Dat deed ik een week voor de aanslagen in Brussel. Had ik het een dag ervoor gedaan, was het niet gelukt. Dat iets viraal gaat, hangt van veel factoren af.’’

Van Linda de Mol hoorde ze nog niets. ,,Hoeft ook niet, al zou een bloemetje leuk zijn.’’ Ondertussen beraadt ze zich op een volgende actie. ,,De flippo’s terug bij de chips bijvoorbeeld. Ja, ik richt me op wat grappig en leuk is in het leven.’’

[firstName], je hebt net een artikel gelezen! Nu je hier toch bent, vragen we graag je aandacht voor het volgende:

Je hebt op dit moment een gratis account. En dat is natuurlijk prima. Je hebt daarmee toegang tot een belangrijk deel van het nieuws dat onze 100+ journalisten elke dag brengen, maar je mist nu wel veel. Zo kan je niet onbeperkt onze verdiepende LC+-artikelen lezen en heb je ook geen toegang tot onze digitale krant. Zonde natuurlijk! Daarom bieden we je graag een proefabonnement aan, zodat je kennis kan maken met alle interessante extra’s die je nu mist.

Onze LC+-artikelen bieden verdieping van het nieuws. Ook de extra's van de Leeuwarder Courant vallen onder LC+, zoals bijzondere columns en commentaren. Met trots gemaakt voor de lezers die willen weten hoe het écht zit. In tekst, foto en video leggen wij uit wat het nieuws betekent voor jou en jouw omgeving.

Bekijk proefabonnementen
Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement