Waarom winkelketens juist nu omvallen

De problemen bij de drie winkelketens staan in schril contrast met de cijfers die statistiekbureaus ons voorschotelen, constateert econoom en retaildeskundige Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit in Groningen. Het consumentenvertrouwen neemt toe, evenals onze koopkracht en de consument geeft meer uit, stelt hij er tegenover. ,,Het duidt erop dat de crisis een lange staart heeft. Deze ketens zijn na acht jaar aan het einde van hun Latijn en kunnen tegenvallers niet meer opvangen.''

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na verzenden leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

of koppel uw abonnement

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement