Unilever groeit afgezien van wisselkoersen

Unilever heeft de verkopen in het eerste kwartaal met 4,7 procent zien oplopen, afgezien van wisselkoerseffecten. Dat maakte de Brits-Nederlandse producent van was-, voedings- en verzorgingsmiddelen donderdag bekend.

Met name in opkomende markten deed Unilever goede zaken. Daar namen de verkopen in lokale munteenheden gerekend met 8,3 procent toe. Nadelige wisselkoerseffecten zorgden er evenwel voor dat de gerapporteerde omzet met 2 procent zakte, tot 12,5 miljard euro. Winstcijfers meldde de onderneming niet.

De vraag bij consumenten bleef de afgelopen maanden ,,fragiel'', stelt Unilever. Het bedrijf achter bekende merken als Dove, Knorr, Robijn en Ola zag nergens een uitbundige marktgroei. In Europa was zelf sprake van een neergang. Zelf won Unilever naar eigen zeggen op alle fronten marktaandeel.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement