Plofkippen blijven in de meerderheid

Circa 650 kippenbedrijven in Nederland mesten jaarlijks 400 miljoen vleeskuikens af. Zo'n 15 procent van deze dieren leeft langer en krijgt meer ruimte doordat Albert Heijn, Jumbo en Lidl de snelgroeiende vleeskip hebben afgezworen

Dat aandeel zal snel groeien naar zo'n 25 procent. Ook alle andere supermarkten in Nederland en een deel van de horecebedrijven hebben beloofd dat ze uiterlijk dit jaar afscheid nemen van de door dierenbeschermers zo verguisde plofkip.

Dat zo'n 70 procent van de Nederlandse kippen nog wel dit stempel blijft dragen, komt doordat dit vlees de grens overgaat. Bij buitenlandse afnemers is de duurzamere kip blijkbaar minder een hot item.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement