Omzetgroei supermarkten vlakt af

De Nederlandse supermarkten hebben hun omzet in juli nog maar heel licht zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder, blijkt uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau GfK. De omzetgroei van de supers vlakt de laatste maanden af.

In juli bedroegen de totale opbrengsten een kleine 2,6 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 0,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Een maand eerder werd nog een toename van 0,8 procent genoteerd en in mei was sprake van een uitschieter met 4,5 procent. Volgens GfK kregen de supers in juli iets minder klanten over de vloer. Die rekenden per bezoek aan de kassa wel meer af.

In eerste zeven maanden van 2016 zagen de supermarkten hun omzet met 2,3 procent stijgen tot 19,9 miljard euro. Rekening houdend met de afvlakking van de omzetgroei, voorziet GfK voor heel dit jaar nu een plus van 2,2 procent.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement