KPN wint verder terrein in krimpende tv-markt

KPN heeft zijn marktaandeel op het gebied van televisie vorig kwartaal verder vergroot. Het bedrijf toonde daarmee groei in een krimpende markt, meldde onderzoeksbureau Telecompaper donderdag.

KPN verbeterde zijn marktaandeel met 0,3 procentpunt, naar 29,2 procent. Concurrent Ziggo verloor een half procentpunt en bedient nu 51,7 procent van de markt.

De hele televisiemarkt kromp voor het vierde kwartaal op rij. In de eerste drie maanden van dit jaar verdwenen er 8000 aansluitingen, waarmee het totaal uitkwam op iets meer dan 7,8 miljoen. Het aantal digitale tv-aansluitingen groeide een fractie, maar dat was niet voldoende om de afname van bijna 5 procent bij de analoge aansluitingen te compenseren.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement