SEO specialist

Foto: pixabay.com

Zoekmachine optimalisatie is het verbeteren van een website ten behoeve van de positie in zoekmachines zoals Google. Iemand die gespecialiseerd is in zoekmachine optimalisatie is een SEO specialist .

Het takenpakket van een SEO specialist

Als SEO specialist ben je verantwoordelijk voor alle optimalisaties die aan een website gedaan worden. Het uiteindelijke doel van deze optimalisaties is hoger in Google komen.

Een SEO specialist kijkt naar de volgende punten:

  • de mobielvriendelijkheid van een website;
  • de snelheid van een website;
  • de kwaliteit van de content;
  • vermelding van zoekwoorden;
  • website autoriteit;
  • de structuur van de website.

Componenten van SEO

SEO gaat om het verbeteren van de positie van een website in Google. Dit doe je door verschillende factoren te optimaliseren. De positie van een website in Google wordt bepaald door het algoritme van Google. Het algoritme wordt beïnvloed door honderden ranking factoren. Deze ranking factoren optimaliseert een SEO specialist. De ranking factoren zijn onder te verdelen in 3 categorieën. Content, linkbuilden en SEO techniek.

Content

Google gebruikt de content op een website om te begrijpen waar de desbetreffende website over gaat. Hierna zet Google de website in de index, gelinkt aan zoekwoorden relevant tot de content. Iedere keer wanneer een zoeker deze zoekwoorden intypt, verschijnt deze website. Als SEO specialist speel je hierop in door relevante zoekwoorden terug te laten komen op tactische plekken. Het zoekwoord moet op natuurlijke wijze terugkomen in de tekst. Ook is het van belang om het zoekwoord terug te laten komen in de titel. Op deze manier krijgt Google een goede indicatie van het onderwerp van de content.

Linkbuilden

Het tweede component van SEO, is linkbuilding. Linkbuilden omvat het verkrijgen van kwalitatieve en relevante backlinks. Backlinks (links die verwijzen naar een andere site) zijn een van de belangrijkste ranking factoren van Google. Via backlinks geeft een website namelijk waarde door aan de volgende website (linkjuice). Een website waar vaak naartoe gelinkt wordt, ziet Google als waardevolle bron. Zo bouw je website autoriteit op. Deze autoriteit laat zien aan Google dat een website een expert is op het desbetreffende vakgebied. Een SEO specialist gebruikt verschillende methoden om kwalitatieve links te verkrijgen.

De technische kant van SEO

Naast goede backlinks en kwalitatieve content, is de technische kant van SEO cruciaal. Bezoekers wachten niet langer dan 4 seconden tot een website geladen is. Duurt dit te lang? Dan ben je de bezoeker kwijt. Een SEO specialist verbetert de snelheid van een website. Daarnaast is het belangrijk dat de broncode van een website ‘’schoon’’ is. Dit houdt in dat er geen overbodige tekens instaan.

Ralf van Veen, SEO specialist

Het voordeel van het inhuren van een SEO specialist, is dat je de volledige focus op de kern business behoudt. Als SEO specialist neemt Ralf alle zorgen uit handen. Met 8 jaar ervaring heeft deze agency een grote voorsprong op anderen binnen SEO. Ieder SEO traject ziet er anders uit. Het komt voor dat een bedrijf zelf content schrijft en alleen feedback vraagt. In andere gevallen neemt Ralf van Veen alle content op zich. Het ligt aan de behoefte van de klant. Transparantie staat hoog in het vaandel bij RalfvanVeen.com. Als ondernemer weten zij hoe belangrijk het is om te zien wat een investering waard is. RalfvanVeen.com monitort resultaten en rapporteert maandelijks met volle transparantie naar de klant. Meer lezen over het werk van een SEO bureau ? Kijk op RalfvanVeen.com.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Aangeboden
De redactie van de Leeuwarder Courant is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.