Scootmobiel in brand in woonzorgcentrum in Harlingen

Een deel van een woonzorgcentrum in Harlingen is vrijdagavond ontruimd toen op de eerste verdieping een scootmobiel in brand was gevlogen.

De brand was bij woonzorgcentrum De Spiker aan de Saltryperlaan. De brandweer had de brand snel onder controle, maar er kwam ook veel rook bij vrij.

Twaalf bewoners zijn in verband met mogelijke rookinademing door ambulancepersoneel nagekeken. Er hoefde niemand mee naar het ziekenhuis.

Een aantal bewoners werd naar een centrale ruimte gebracht zodat de kamers geventileerd konden worden. De bedrijfshulpverlening hielp een aantal kamers te ontruimen. De verdieping werd met een overdrukventilator rookvrij gemaakt.

De bewoners konden later op de avond allemaal weer terug naar hun appartement.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement