Psy-Fi: Leeuwarden grijpt in na reclame coffeeshop

De gemeente Leeuwarden grijpt in tegen de reclame van coffeeshop Repelsteeltje rond Psy-Fi.

De zaak wordt op het festival gepresenteerd als sponsor. Bovendien wordt op de Facebooksite van Psy-Fi nadrukkelijk promotie gemaakt voor een taxidienst die bezoekers voor een lage prijs naar Repelsteeltje brengt. ,,Deze reclame mag niet en wij spreken de coffeeshop hierop aan'', zegt Roelof Offringa van de gemeente Leeuwarden.

Wordt de reclame verwijderd, dan blijft het bij een waarschuwing, ,,anders overwegen wij zwaardere maatregelen'', zegt burgemeester Ferd Crone. De Engelstalige reclame lijkt gericht op buitenlandse bezoekers, terwijl de rijksoverheid vanaf 1 januari 2013 alleen ‘ingezetenen' toestaat in coffeeshops. De gemeenteraad en Crone spraken het afgelopen jaar af om geen controles op ‘ingezetenen' uit te voeren, omdat er van overlast geen sprake is. ,,Wij zien ook nu geen reden voor controle”, zegt Crone.

Wat is er voor drugs te koop op Psy-Fi? Lees het in de zaterdageditie van de Leeuwarder Courant en in het LC+ artikel.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven